(...) Στο άρθρο 47 παρ. 1 εδαφ. α΄ του Εκλογικού Νόμου (ΠΔ 96/2007) ορίζεται ότι κατά την προεκλογική περίοδο απαγορεύεται στους υποψήφιους βουλευτές η ανάρτηση ή επικόλληση σε εξωτερικούς, δημόσιους ή ιδιωτικούς, χώρους καθώς και σε κάθε μορφής αυτοκινούμενα μέσα, αεροπανώ, πανώ, γιγαντοαφισών, αφισών, φωτογραφιών και κάθε είδους υλικού προβολής, η εγκατάσταση πρόσκαιρων κατασκευών οποιασδήποτε μορφής για την προσωπική τους προβολή, καθώς και η χρήση χρωστικών ουσιών και η αναγραφή συνθημάτων σε οποιονδήποτε εξωτερικό, χώρο.
Από την διάταξη αυτή συνάγεται ότι η προβλεπόμενη ανάρτηση ή επικόλληση των ανωτέρω καθοριζομένων μέσων (πανώ, αφισών, φωτογραφικών κ.λπ.), για να αποτελεί ανεπίτρεπτη διαφήμιση της υποψηφιότητας βουλευτή και, εντεύθεν, εκλογική παράβαση, πρέπει να αφορά αποκλειστικώς σε υλικό προβολής προσώπου και, επιπρόσθετα, να αποδεικνύεται πλήρως ότι αυτή έγινε προς το σκοπό της προσωπικής προβολής του υποψήφιου βουλευτή. Αβασίμως αποδίδεται στον καθ΄ ου η προβλεπόμενη από το άρθρο 47 παρ. 1 εδαφ. α του ΠΔ 96/2007 εκλογική παράβαση της ανεπίτρεπτης διαφημίσεως της υποψηφιότητάς του ως βουλευτή δεδομένου ότι η ανάρτηση εξώφυλλου δωρεάν διανεμομένου περιοδικού, στο οποίο εμφανίζεται μεγάλη έγχρωμη φωτογραφία του καθ’ ού, υπό τη μορφή γιγαντοαφισών, σε διαφημιστικές πινακίδες, σε στάσεις της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας και σε πολλές κεντρικές και δευτερεύουσες οδούς της Θεσσαλονίκης έγινε με πρωτοβουλία και έξοδα του εκδότη και στόχευε αποκλειστικά στη διαφήμιση του περιοδικού του, ενώ δεν αποδεικνύεται ότι είχε οποιαδήποτε συμμετοχή ο καθ’ ου, ο οποίος μάλιστα, αμέσως μετά την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών της 16.9.2007, με την από 21.8.2007 εξώδικη δήλωση και διαμαρτυρία του, που κοινοποιήθηκε την 22.8.2007, αξίωσε από τον εκδότη του περιοδικού την άμεση διακοπή της διαφημίσεως και την αφαίρεση των προβαλλόμενων φωτογραφιών του.
Εξάλλου, κατά το άρθρο 48 παρ. 2 του ίδιου Εκλογικού Νόμου (ΠΔ 96/2007), κατά την ημέρα διενέργειας των βουλευτικών εκλογών, καθώς και την παραμονή αυτής απαγορεύεται οποιαδήποτε προεκλογική δραστηριότητα όπως, μεταξύ άλλων, και η μετάδοση μηνυμάτων προεκλογικού περιεχομένου.
Από τη διάταξη αυτή προκύπτει ότι μηνύματα προεκλογικού χαρακτήρα, απαγορευόμενα από το νόμο, είναι εκείνα που μεταδίδονται δημόσια από τα μέσα ενημερώσεως, ή και με άλλα μέσα, απευθύνονται δε σε ευρύ και αόριστο εξυπαρχής αριθμό προσώπων, στα μηνύματα δε αυτά δεν συγκαταλέγονται τα μηνύματα «SMS» μέσω κινητών τηλεφώνων, διότι τα τελευταία αυτά συνιστούν ιδιωτικά μηνύματα, τα οποία απευθύνονται σε συγκεκριμένα, έστω και μεγάλου αριθμού, πρόσωπα και αποτελούν τρόπο εξατομικευμένης προσωπικής επικοινωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου