Με την Πράξη 142/2018 του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου στο Ι Τμήμα, το Ελεγκτικό Συνέδριο επαναλαμβάνει την κρίση του περί μη νομιμότητας της μισθολογικής αναγνώρισης του συνόλου της προϋπηρεσίας που διανύθηκε με προσόν κατώτερης εκπαιδευτικής κατηγορίας, στις περιπτώσεις μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία.
Ειδικότερα, κρίνει ότι, μετά τη μετάταξη δημοτικού υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, λόγω απόκτησης πτυχίου ανώτατης εκπαίδευσης, στην κατηγορία ΠΕ, δεν μπορεί να συνυπολογισθεί ο χρόνος προϋπηρεσίας που αυτή διένυσε στην κατηγορία ΔΕ, χωρίς να διαθέτει πτυχίο Tριτοβάθμιας Eκπαίδευσης και χωρίς να εκτελεί καθήκοντα ανάλογης φύσης και, συνεπώς, έπρεπε να καταταγεί στο πλησιέστερο ποσοτικά, ως προς το βασικό μισθό που ήδη λάμβανε, μισθολογικό κλιμάκιο της ανώτερης κατηγορίας.
Ως εκ τούτου, η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που με αυτή εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών που υπερβαίνει τη διαφορά μεταξύ του 7ου κλιμακίου στο οποίο η εν λόγω δημοτική υπάλληλος έπρεπε να καταταχθεί, μετά τη μετάταξη της στην κατηγορία ΠΕ, λόγω κτήσης τίτλου σπουδών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, και του 10ου κλιμακίου της κατηγορίας ΔΕ που ήδη λάμβανε στην προηγούμενη θέση.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΑΠΑΝΩΝ
ΣΤΟ Ι ΤΜΗΜΑ
ΠΡΑΞΗ 142/2018
Αποτελούμενο από την Πρόεδρο του Κλιμακίου, Μαρία Αθανασοπούλου,
Σύμβουλο, και τα μέλη Ελευθερία Πρασιανάκη και Ελένη Ποτιούδη, Εισηγητές.
Συνεδρίασε στην αίθουσα διασκέψεων του Καταστήματός του, που βρίσκεται
στην Αθήνα, στις 29 Μαΐου 2018, με την παρουσία της Γραμματέως του Πελαγίας
Κρητικού.
Για να αποφανθεί, ύστερα από διαφωνία που ανέκυψε μεταξύ της Επιτρόπου του
Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Δήμο ΧΧΧ και του Δήμου ΧΧΧ, αν πρέπει να
θεωρηθεί το 14, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του
ανωτέρω Δήμου.
Άκουσε την εισήγηση της Εισηγητού Ελένης Ποτιούδη.
Μελέτησε τα στοιχεία του φακέλου και
Σκέφθηκε κατά το Νόμο
Ι. Η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Δήμο ΧΧΧ αρνήθηκε, με την
1/16.3.2018 πράξη της, να θεωρήσει το 14, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό
ένταλμα πληρωμής του Δήμου ΧΧΧ, που αφορά στην καταβολή ποσού 1.138,01
ευρώ, στη φερόμενη ως δικαιούχο υπάλληλο αυτού, ως αναδρομικές αποδοχές, για
το χρονικό διάστημα από 29.12.2017 έως 28.2.2018, μετά από την ανακατάταξή
της στα μισθολογικά κλιμάκια του ν. 4354/2015, λόγω μετάταξής της σε ανώτερη
εκπαιδευτική βαθμίδα. Ως αιτιολογία για την άρνηση θεώρησης του ως άνω
χρηματικού εντάλματος, η Επίτροπος προέβαλε ότι, ανεξαρτήτως έλλειψης ρητής
νομοθετικής ρύθμισης του τρόπου μισθολογικής κατάταξης των μετατασσόμενων
σε κλάδο ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, ο συνυπολογισμός, για την κατάταξη
της φερόμενης ως δικαιούχου στο 14ο μισθολογικό κλιμάκιο Πανεπιστημιακής
Εκπαίδευσης (ΠΕ), χρόνου υπηρεσίας διανυθέντος σε οργανική θέση
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ), αντιβαίνει στις διατάξεις των άρθρων 11 και
14 του ν. 4354/2015, με τις οποίες γίνεται σαφής διάκριση του χρόνου και του
τρόπου της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων αναλόγως της εκπαιδευτικής
κατηγορίας τους, και, συνεπώς, η ίδια έπρεπε να καταταγεί στο 7ο μισθολογικό
κλιμάκιο ΠΕ, το οποίο είναι ποσοτικά το πλησιέστερο προς το 10ο μισθολογικό
κλιμάκιο ΔΕ, το οποίο αυτή κατείχε έως την μετάταξή της, η εντελλόμενη, δε,
δαπάνη είναι μη νόμιμη κατά το μέρος που εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών
που υπερβαίνει τη διαφορά των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (10ο κλιμάκιο
ΔΕ – 7ο κλιμάκιο ΠΕ). Στη συνέχεια, ο Δήμος ΧΧΧ, με το 8246/25.4.2018
έγγραφο του Αντιδημάρχου του, επανυπέβαλε το ως άνω χρηματικό ένταλμα
πληρωμής προς θεώρηση, υποστηρίζοντας τη νομιμότητα της εντελλόμενης με
αυτό δαπάνης για τους λόγους που αναφέρονται στο εν λόγω έγγραφο. H
Επίτροπος, όμως, ενέμεινε στην άρνησή της, με συνέπεια να ανακύψει διαφωνία,
για την άρση της οποίας νομίμως απευθύνεται, με την από 2.5.2018 έκθεσή της,
στο Κλιμάκιο τούτο.
ΙΙ. Α.1 Ο Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, που
κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007 (ΦΕΚ Α΄ 143), στο άρθρο 183
(όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 12 του ν. 4071/2012, Α
85/11.5.2012), ορίζει ότι: «Το προσωπικό του τμήματος αυτού, το οποίο κατέχει ή
αποκτά τίτλο σπουδών ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας σε σχέση με την
εκπαιδευτική βαθμίδα στην οποία ανήκει η θέση την οποία κατέχει, επιτρέπεται να
μετατάσσεται σε κενή θέση αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας του τίτλου
σπουδών που κατέχει, εφόσον ο τίτλος σπουδών του προβλέπεται ή αντιστοιχεί σε
κλάδο ή ειδικότητα της υπηρεσίας του. Αν δεν υπάρχει κενή θέση, η μετάταξη
γίνεται με μεταφορά θέσης σε ειδικότητα αντίστοιχη του τίτλου σπουδών που
κατέχει ο μετατασσόμενος ή παρεμφερούς με τις υπάρχουσες του κλάδου μόνιμου
προσωπικού, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου. (…). Κατά τα
λοιπά, εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 3, 4 και 5 του
άρθρου 76 και του άρθρου 79 του παρόντος Κώδικα», στο άρθρο 76, ότι: «1.
Μετάταξη υπαλλήλου σε κενή θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας, του ίδιου
Ο.Τ.Α., επιτρέπεται μετά από αίτηση του υπαλλήλου και ύστερα από γνώμη του
οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου. Ο μετατασσόμενος πρέπει να κατέχει τον τίτλο
σπουδών που απαιτείται για τον κλάδο στον οποίο μετατάσσεται. 2. (...) 3. Ο
υπάλληλος μετατάσσεται με το βαθμό που κατέχει. Αν ο εισαγωγικός βαθμός του
κλάδου στον οποίο μετατάσσεται είναι ανώτερος του βαθμού που κατέχει,
μετατάσσεται με τον εισαγωγικό αυτό βαθμό. Ο χρόνος υπηρεσίας που έχει
διανυθεί στο βαθμό με τον οποίο ο υπάλληλος μετατάσσεται, θεωρείται ότι έχει
διανυθεί στο βαθμό της θέσης στην οποία μετατάσσεται, εφόσον έχει διανυθεί με
τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τον κλάδο αυτόν. (…)» και, στο άρθρο 79,
ότι: «1. (…) 4. Η μετάταξη ενεργείται με απόφαση του αρμόδιου προς διορισμό
οργάνου και περίληψη δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (…)»
2. Ο ν. 4354/2015 «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές
ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας
δημοσιονομικών στόχων και διορθωτικών μεταρρυθμίσεων» (ΦΕΚ Α 176), ο
οποίος σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ.1 περ.δ εφαρμόζεται στους μόνιμους
υπαλλήλους των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο Κεφάλαιο Β περιέλαβε
διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών και συγκεκριμένα
μισθολογικές ρυθμίσεις, για τους υπαλλήλους, μεταξύ άλλων, του Δημοσίου και
των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού. Στο
άρθρο 8 του ως άνω νόμου, υπό τον τίτλο «αποσύνδεση μισθού – βαθμού»,
ορίζεται ότι: «1. Το προσωπικό της παραγράφου 1 του προηγούμενου άρθρου
εξελίσσεται, ανεξάρτητα από το βαθμό που κάθε φορά κατέχει, σε μισθολογικά
κλιμάκια (Μ.Κ.), όπως αυτά ορίζονται στο επόμενο άρθρο. 2. Οι υπάλληλοι που
ανήκουν στην ίδια κατηγορία και έχουν το ίδιο μισθολογικό κλιμάκιο δικαιούνται
το βασικό μισθό που αντιστοιχεί σε αυτό, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο
ανήκει η θέση τους», στο άρθρο 9, υπό τον τίτλο «Μισθολογικά κλιμάκια και
κατάταξη υπαλλήλων», ότι: «1. Τα μισθολογικά κλιμάκια (Μ.Κ.) των υπάλληλων
των κατηγοριών: Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) με πτυχίο ή δίπλωμα
Πανεπιστημίου ημεδαπής ή ισότιμο Σχολών αλλοδαπής, Τεχνολογικής
Εκπαίδευσης (Т.Е.) με πτυχίο ή δίπλωμα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος
(Τ.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ισότιμο Σχολών ημεδαπής ή αλλοδαπής, Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Υ.Ε.) ορίζονται ως εξής: Σε
δεκαεννέα (19) για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Т.Е. και Π.Ε. και σε
δεκατρία (13) για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε.. Οι υπάλληλοι
των κατηγοριών Т.Е. και Π.Ε. εξελίσσονται σε αυτά με εισαγωγικό το Μ.Κ. 1 και
καταληκτικό το Μ.Κ. 19, ενώ των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. με εισαγωγικό το
Μ.Κ. 1 και καταληκτικό το Μ.Κ. 13. 2. (…)», στο άρθρο 10, ότι: «1. Ο
διοριζόμενος υπάλληλος εισέρχεται στην υπηρεσία με το εισαγωγικό μισθολογικά
κλιμάκιο της κατηγορίας στην οποία ανήκει ή στο μισθολογικό κλιμάκιο που
προβλέπεται από τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου. 2. (…)», στο άρθρο 11,
υπό τον τίτλο «χρόνος και τρόπος μισθολογικής εξέλιξης», ότι: «1. Για τη
μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών, από κατώτερο σε
ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, απαιτείται υπηρεσία ως εξής: α. Για τους
υπαλλήλους των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. υπηρεσία τριών (3) ετών σε κάθε
μισθολογικό κλιμάκιο. β. Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε.
υπηρεσία δύο (2) ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο. 2. Για τη μισθολογική
εξέλιξη των υπαλλήλων από το κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο στο αμέσως
ανώτερο, απαιτείται να έχει συμπληρωθεί ο καθορισμένος χρόνος υπηρεσίας στο
κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο. 3. Η κατά την προηγούμενη παράγραφο εξέλιξη
του υπαλλήλου γίνεται με πράξη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου, που δεν
δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 4. α. Ως προϋπηρεσία, που
αναγνωρίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων, που υπάγονται στις διατάξεις του
παρόντος, στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 9 του παρόντος, λαμβάνεται η
υπηρεσία που προσφέρεται σε φορείς της παραγράφου 1 του άρθρου 7 των κρατών
– μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σχέση εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή
ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου. β. Απαραίτητη προϋπόθεση για
την αναγνώριση των ανωτέρω προϋπηρεσιών είναι να μην έχουν ήδη
χρησιμοποιηθεί για τη χορήγηση καμίας άλλης οικονομικής παροχής ή
αναγνώρισης συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Η αναγνώριση των ανωτέρω
προϋπηρεσιών πραγματοποιείται με απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου ή
άλλου αρμοδίου οργάνου και τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την
ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων
δικαιολογητικών» και, στο άρθρο 35, ότι: «Η έναρξη ισχύος των άρθρων 7 έως 34
αρχίζει από 1.1.2016, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις
του».
Β. Από τις ως άνω διατάξεις συνάγονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: Στον
Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων θεσπίζονται οι
προϋποθέσεις μετάταξης υπαλλήλου Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέση
ανώτερης κατηγορίας, μεταξύ άλλων, όταν αυτός αποκτά, μετά το διορισμό του,
τίτλο σπουδών ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας σε σχέση με αυτόν που ήδη
κατείχε στη θέση που υπηρετούσε και ορίζεται ότι η μετάταξη είναι δυνατή, μετά
από αίτησή του, εφόσον ο τίτλος σπουδών προβλέπεται ή αντιστοιχεί σε κλάδο ή
ειδικότητα της υπηρεσίας του (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 165/2009, Κλιμ. Προλ Ελ.
Δαπ. στο Ι Τμ. 59/2016, 263/2014). Η μετάταξη αυτή συνιστά υπηρεσιακή
μεταβολή, η οποία διενεργείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου μετά από
σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου και ολοκληρώνεται με τη
δημοσίευση περίληψής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, παράγοντας
εντεύθεν τα έννομα αποτελέσματά της (Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 96/2008, πρβλ. Ι Τμ.
πράξη 203/2013, Κλιμ. Προλ Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 279/2015, 32, 259/2014) και δεν
οδηγεί σε πραγματική διακοπή/λύση της υπηρεσιακής σχέσης του υπαλλήλου
(Ε.Σ. Κλιμ. Προλ Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 101/2013, πρβλ. ΣτΕ 2562, 3226/2011,
1197/2012), η εξέλιξη της οποίας συνεχίζεται κανονικά στη νέα θέση, μη
εξομοιούμενη πλήρως και αυτοδικαίως με διορισμό, ο δε μετατασσόμενος
υπάλληλος δεν αναλαμβάνει εκ νέου στο σύνολό τους τις υποχρεώσεις και τις
δεσμεύσεις του νεοπροσλαμβανομένου (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 83, 167, 188/2014), αλλά ούτε και υπόκειται στο σύνολο των περιορισμών
πρόσληψης (πρβλ.Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 344, 345/2015).
Περαιτέρω, με το ν. 4354/2015 επανακαθορίσθηκε το μισθολογικό καθεστώς των
υπαλλήλων του Δημοσίου και των λοιπών υπαλλήλων που υπάγονται στις
ρυθμίσεις του, στους οποίους συγκαταλέγονται και οι υπάλληλοι των Οργανισμών
Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με κύρια μεταβολή την αποσύνδεση του μισθού από το
βαθμό τους. Ως βασικός κανόνας θεσπίσθηκε, πλέον, ότι το ύψος του μισθού
εξαρτάται από την κατηγορία (Π.Ε., Τ.Ε., Δ.Ε. και Υ.Ε.) και το μισθολογικό
κλιμάκιο στο οποίο κατατάσσεται ο υπάλληλος βάσει των ετών υπηρεσίας και της
αναγνωρισθείσας προϋπηρεσίας του, ενώ η περαιτέρω εξέλιξή του τελεί σε
συνάρτηση με το χρόνο υπηρεσίας που απαιτείται να διανυθεί για την λήψη του
επόμενου μισθολογικού κλιμακίου. Ειδικότερα, ο υπάλληλος εισέρχεται στην
υπηρεσία με το εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας στην οποία
ανήκει, για τη μισθολογική του εξέλιξη απαιτείται να διανυθεί χρόνος υπηρεσίας
τριών ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο εάν ανήκει στην κατηγορία Δ.Ε. ή Υ.Ε.
και δύο ετών εάν ανήκει στην κατηγορία Π.Ε. ή Τ.Ε, ενώ δύναται να αναγνωρίσει
προϋπηρεσία παρασχεθείσα στους αναφερόμενους στην παράγραφο 1 του άρθρου
7 φορείς υπό τις προϋποθέσεις που τίθενται στην παράγραφο 4 του άρθρου 11. Οι
ως άνω ρυθμίσεις, ερμηνευόμενες υπό το φως των συνταγματικών αρχών της
ισότητας και της αξιοκρατίας (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 8/2014, Κλιμ. Προλ. Ελ.
Δαπ. στο Ι Τμήμα 247/2015, 118/2014) απαγορεύουν τη μισθολογική εξομοίωση
υπαλλήλων με ανόμοια τυπικά προσόντα και προϋπηρεσίες και επιτάσσουν την
αντιστοίχιση του λαμβανόμενου βασικού μισθού με τα κατεχόμενα τυπικά
προσόντα, που αντιστοιχούν στα μισθολογικά κλιμάκια συγκεκριμένης
κατηγορίας. Ως εκ τούτου, ως αναγνωριζόμενη χωρίς χρονικό περιορισμό
προϋπηρεσία, για την επανακατάταξη μετατασσόμενου σε ανώτερη κατηγορία
υπαλλήλου, στο αντίστοιχο των τυπικών προσόντων της νέας θέσης του,
μισθολογικό κλιμάκιο, νοείται αυτή που έχει διανυθεί με το κατεχόμενο και
διακριτικό του μισθολογικού αυτού κλιμακίου τυπικό προσόν (τίτλο σπουδών), η
οποία συνδέεται με την άσκηση έργου (υπηρεσίας) αναλόγων προσόντων.
Συνεπεία αυτού, μετά την ισχύ των ως άνω διατάξεων, κατά τη μετάταξη
υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, λόγω κτήσης του αντίστοιχου τίτλου σπουδών
κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του, δεν είναι δυνατή, κατ’ άρθρο 76 παρ. 2 του
Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και 11 παρ. 4 του ν.
4354/2015, η αναγνώριση της προϋπηρεσίας που είχε διανυθεί σε κατώτερη
κατηγορία με τον τίτλο σπουδών που απαιτούταν γι’ αυτήν, καθόσον τούτο θα
οδηγούσε στο άτοπο της εξομοίωσης των υπαλλήλων αυτών κατά την κατάταξή
τους σε μισθολογικά κλιμάκια που διακρίνονται μεταξύ τους βάσει ακριβώς του
κατεχόμενου τίτλου σπουδών, με μόνο κριτήριο τον αριθμό των ετών υπηρεσίας
τους, ανεξαρτήτως των κατεχομένων κατά την παροχή των αντιστοίχων
υπηρεσιών τυπικών προσόντων, γεγονός που αντιστρατεύεται την αρχή της
αξιοκρατίας κατά τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων και την ανάγκη
διασφάλισης συνθηκών ίσης μεταχείρισης αυτών (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ.
στο Ι Τμήμα 4/2016, 69, 316/2015, 188/2014). Ενόψει αυτού, εφόσον οι ως άνω
διατάξεις δεν διακρίνουν δημιουργείται νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό
της διανυθείσας ήδη προϋπηρεσίας στην κατώτερη κατηγορία, το οποίο πρέπει να
πληρωθεί, κατ’ εφαρμογή της επιταγής του νέου μισθολογικού νόμου περί
αντιστοίχισης μεταξύ των τυπικών προσόντων που διαθέτει και του μισθολογικού
κλιμακίου συγκεκριμένης κατηγορίας, στο οποίο κατατάσσεται ο υπάλληλος, με
την κατάταξή του στο μισθολογικό Κλιμάκιο ανώτερης κατηγορίας δια της
ποσοτικής αντιστοίχησης του νέου βασικού μισθού με τον λαμβανόμενο πριν τη
μετάταξη τοιούτο, σε περίπτωση δε μη ακριβούς αντιστοίχησης, με κατάταξη στο
πλησιέστερο ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, προς αποφυγήν του ενδεχομένου της
μισθολογικής του υποβάθμισης. Αυτό ειδικότερα σημαίνει ότι κατά τη κατάταξη
του υπαλλήλου λόγω μετάταξής του σε ανώτερη κατηγορία δεν συνυπολογίζεται
ως προϋπηρεσία για την κατάταξή του στο μισθολογικό κλιμάκιο της νέας
κατηγορίας το σύνολο των χρόνων που διανύθηκαν στην κατώτερη κατηγορία,
αλλά μόνον το μέρος αυτών που αντιστοιχεί στον ήδη λαμβανόμενο (κατά το
χρόνο της μετάταξης) βασικό μισθό, επιτρεπομένης μόνον της κατάταξής του στο
αντίστοιχο μισθολογικό κλιμάκιο της ανώτερης κατηγορίας, βάσει του οποίου θα
λαμβάνει τον ίδιο (με αυτόν που λάμβανε στην προηγούμενη θέση) ή κατά τι
ανώτερο βασικό μισθό (Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 40/2017, Κλιμ. Προλ. Ελ.Δαπ. στο Ι Τμ.
17/2018, 48, 319/2017).
ΙΙΙ. Στην υπό κρίση υπόθεση, από τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν το
ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, προκύπτουν τα ακόλουθα: Η φερόμενη
στο ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα ως δικαιούχος, ΧΧΧ, προσλήφθηκε στις
16.5.1988 στον Δήμο ΧΧΧ, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου
χρόνου, ενώ με την 6225/632/10.4.1990 απόφαση του Δημάρχου ΧΧΧ, διορίστηκε
σε κενή οργανική θέση μόνιμου υπαλλήλου, κατηγορίας ΔΕ, κλάδου ΔΕ1
Διοικητικού, με βαθμό Γ΄. Ακολούθως και κατόπιν διαδοχικών διαπιστωτικών
πράξεων επανακατάταξής της, με την 17403/23.6.2016 διαπιστωτική πράξη του
Δημάρχου ΧΧΧ, η ανωτέρω υπάλληλος επανακατατάχθηκε μισθολογικά, δυνάμει
των διατάξεων του ν. 4354/2015, με συνολική αναγνωρισμένη πραγματική δημόσια υπηρεσία, στις 31.12.2015, είκοσι επτά (27) έτη, επτά (7) μήνες και
δεκαπέντε (15) ημέρες, στο δέκατο (10ο) μισθολογικό κλιμάκιο του κλάδου ΔΕ,
και με την οικ.22131/11.8.2016 διαπιστωτική πράξη του ίδιου ως άνω Δημάρχου
επανακατατάχθηκε βαθμολογικά την 1.1.2016 στον βαθμό Α΄, με πλεονάζοντα
χρόνο έντεκα (11) έτη, επτά (7) μήνες και δεκατρείς (13) ημέρες. Στις 29.8.2017,
μετά την απόκτηση πτυχίου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την
40518/7.8.2017 βεβαίωση ολοκλήρωσης σπουδών του ΧΧΧ Πανεπιστημίου, η ως
άνω υπάλληλος υπέβαλε αίτηση για την μετάταξή της στην κατηγορία ΠΕ
Διοικητικού. Κατόπιν τούτου, με την 719/29.11.2017 απόφαση του Δημάρχου
ΧΧΧ, που εκδόθηκε παρά την αρνητική γνώμη του Γ΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου
της Νομαρχίας ΧΧΧ και δημοσιεύτηκε στις 29.12.2017 (Γ΄ 1367), η εν λόγω
υπάλληλος μετατάχθηκε από τον κλάδο ΔΕ Διοικητικού στον ανώτερο κλάδο ΠΕ
Διοικητικού, με μεταφορά της θέσης που κατείχε. Περαιτέρω, με την 28/17.1.2018
απόφαση του ως άνω Δημάρχου, η ίδια επανακατατάχθηκε, κατ’ εφαρμογή του ν.
4354/2015, στο 14ο μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας ΠΕ, βάσει της συνολικά
αναγνωρισμένης δημόσιας υπηρεσίας που εκείνη είχε στις 31.12.2015 (27 έτη, 7
μήνες και 15 ημέρες). Με το ήδη ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής,
εντέλλεται η καταβολή, αναδρομικώς από 29.12.2017 έως 28.2.2018, της
μισθολογικής διαφοράς, που προέκυψε λόγω της τελευταίας ως άνω μετάταξής της
από το 10ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, με βασικό μισθό 1.398,00 ευρώ, στο 14ο
μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, με βασικό μισθό 1.859,00 ευρώ.
IV. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη
που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση
διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο
χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη. Και τούτο, διότι
πριν από τη μετάταξή της και κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4354/2015, η
φερόμενη στο ένταλμα ως δικαιούχος είχε επανακαταταχθεί στο 10ο μισθολογικό
κλιμάκιο της κατηγορίας ΔΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανερχόταν στο ποσό
των 1.398,00 ευρώ. Μετά τη μετάταξή της, δε, λόγω απόκτησης πτυχίου ανώτατης
εκπαίδευσης, στην κατηγορία ΠΕ, δεν μπορεί να συνυπολογισθεί ο χρόνος
προϋπηρεσίας που η ως άνω υπάλληλος διένυσε στην κατηγορία ΔΕ, χωρίς να
διαθέτει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και χωρίς να εκτελεί καθήκοντα
ανάλογης φύσης και, συνεπώς, η ίδια έπρεπε να καταταγεί στο πλησιέστερο
ποσοτικά, ως προς το βασικό μισθό που ήδη λάμβανε, μισθολογικό κλιμάκιο της
ανώτερης κατηγορίας, δηλαδή στο 7ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, ο βασικός μισθός
του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.446,00 ευρώ και όχι στο 14ο κλιμάκιο στο
οποίο κατετάγη. Ως εκ τούτου, η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που με
αυτή εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών που υπερβαίνει τη διαφορά μεταξύ του
7ου κλιμακίου στο οποίο η υπάλληλος έπρεπε να καταταχθεί, μετά τη μετάταξη
της στην κατηγορία ΠΕ, λόγω κτήσης τίτλου σπουδών πανεπιστημιακής
εκπαίδευσης, και του 10ου μισθολογικού κλιμακίου της κατηγορίας ΔΕ που ήδη
λάμβανε στην προηγούμενη θέση.
V. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό
ένταλμα δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, το ένταλμα αυτό δεν
πρέπει να θεωρηθεί.
Για τους λόγους αυτούς
Αποφαίνεται ότι το 14, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής
του Δήμου ΧΧΧ, ποσού 1.138,01 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί, κατά το
σκεπτικό
πηγή : https://www.dikastiko.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου